Ramowy rozkład dnia GRUPA 1
7.00-7.50
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne , oddechowe, słuchowe, grafomotoryczne itp.
Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Prace porządkowo –gospodarcze. Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne.
7.50-8.00
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu
8.00-8.15
Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowywanie do śniadania
8.15-8.45
Śniadanie
8.45-11.30
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale naucz. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dz. do posługiwania się tym językiem. Spacery i zabawy na świeżym powietrzu. Zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze , prace porządkowe i ogrodnicze, zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu
11.30-12.30
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu. Obiad.
12.30-14.00
Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Odpoczynek na leżakach.
14. 00-14.30
Czynności samoobsługowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14.30-16.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy paluszkowe. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia GRUPA 2
6.00-8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.
Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo – gospodarcze. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Zajęcia indywidualne.
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu; prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne; przygotowanie do śniadania.
8.00- 8.30
Prace porządkowe- ćwiczenia poranne. Przygotowania do śniadania. Śniadanie- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
8.30 – 11.45
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą(kierowane) oraz niekierowane. Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Gimnastyka korekcyjna. Zabawy i zajęcia ruchowe, , rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowującym dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
11.45- 12.30
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Obiad.
12.30-13.00
Mycie zębów. Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno- kompensacyjna i indywidualna. Religia.
13.00-14.00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
14.00-14.30
Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14.30-17.00
Zabawy organizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia GRUPA 3
6.00 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem, pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne , konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo- gospodarcze.
8.00 – 8.45
Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. Porządkowanie stolików po spożyciu śniadania.
8.45 – 9.00
Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do zajęć.
9.00 – 11.00
Zajęcia edukacyjne w sali kierowane i niekierowane, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe i umuzykalniające, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Religia.
11.00- 12.00
Spacery i zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, zajęcia badawcze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Czynności samoobsługowe w szatni.
12.00 – 12.45
Czynności higieniczne i samoobsługowe – utrwalanie prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu – nakrywanie do stołu. Spożywanie obiadu. Porządkowanie stolików po obiedzie.
12.45 – 13.15
Mycie zębów. Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie opowieści, fragmentów czytanych książek i bajek terapeutycznych. Ćwiczenia ciszy.
13.15– 14.15
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym aktualnie omawiany temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Czynności porządkowe.
14.15 – 14.30
Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek
14.30 – 17.00
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia GRUPA 4
6.00-8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego.
Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Prace porządkowo – gospodarcze. Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
8.00- 8.30
Prace porządkowe- ćwiczenia poranne. Przygotowania do śniadania. Śniadanie- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
8.30 – 11.45
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu, kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w Sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Gimnastyka korekcyjna. Zabawy i zajęcia ruchowe, , rytmika, zabawy w jęz. Obcym nowożytnym przygotowującym dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
11.45- 12.30
Utrwalenie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu. Obiad.
12.30-13.00
Mycie zębów. Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno- kompensacyjna i indywidualna.
13.00-14.00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. J. angielski. Zajęcia dodatkowe, w tym religia na wniosek rodziców. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
14.00-14.30
Czynności porządkowe i samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
14.30-17.00
Zabawy organizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w Sali i na półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci.